
Vandaag geven we het woord aan Steven Van den Bremt, medeoprichter van en product development director bij Artori. Hij geeft hij zijn visie over productinnovatie, de methodes die Artori hiervoor aanwendt en het belang van de kruisbestuiving van de productkennis van hun klanten, het testen bij hun doelpubliek en de productiemogelijkheden van de partners van Artori.
Hoe zie jij je rol als productontwikkelaar?
Voor mij en bij uitbreiding Artori primeert de maakbaarheid en financiële haalbaarheid van een product. Ik vertrek graag vanuit het technisch standpunt bij productontwikkeling. Dat is de reden waarom we bij Artori het proces ook anders aanpakken: eerst achterhalen we de meest geschikte concepten met bijhorende productietechnologie om vervolgens van start te gaan met de vormgeving.
Wat betekent succesvolle productinnovatie voor jou en wat motiveert je om innovatieve producten te creëren?
Alles draait om meerwaarde creëren voor je klanten, hun marktwaarde vergroten d.m.v. hun nieuw product. Dat wil niet zeggen dat je het warm water opnieuw moet uitvinden. Een bestaand product kan bijvoorbeeld geoptimaliseerd worden door het productieproces te verbeteren, te werken met materialen met een kleinere ecologische voetafdruk of door het gebruikersgemak te verbeteren. Innovatie heeft vele toepassingen, veelal afhankelijk van wat de klant wil bereiken.